Masjid Cahaya Mataku

241120131398

Salam.

Saya memenuhi undangan saudara syukri dalam entri saya mengenai masjid sg. chincin.

Kali pertama saya ziarah pada bulan november 2013, kali pertama saya pulang ke kb selepas saya sakit.

Masjid ini agak tersorok, saya kena tanya ramai orang baru sampai. Ia terletak di pasir hor. Ia dibina oleh keluarga tan sri datuk seri tg. ahmad rithauddeen, mengambil nama isteri beliau toh puan tg nuraini.

241120131388

Sebab saudara syukri dah stori ini sebuah masjid so saya tak lah terkejut sebab bentuk macam sebuah istana..memang macam istana pun..

241120131396

Kat sebelah ada rumah khas..VVIP..

241120131397

Dapatlah saya penuhi undangan saudara syukri…cuma pada waktu siang..

241120131394

Seni ukiran kayu yang amat tinggi nilainya..

241120131393

Suasana yang amat tenang ketika berada di sini…

241120131392

Menara masjid pun tinggi, habis coverage camera hp saya.

241120131395

Saya datang lagi minggu lepas dengan isteri untuk solat maghrib. Cuma banyak lampu tidak dipasang termasuk lampu dalam gambar atas kerana jemaah pun tak ramai so bazir letrik..

20140606_192512

Cahaya agak kelam sebab sikit je lampu dipasang..tak pelah..tak de rezeki nak tengok suasana masjid dengan nur yang menerangi masjid..mungkin bulan ramadhan suasana lebih cantik..apa-apa pun kami dapat solat di sini…imam siap tanya datang dari mana…rupanya imam kenal ahli jemaahnya…wassalam.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: