Dunia hari ini

Salam.

Sedar tak sedar dah seminggu raya haji berlalu. Ini bermakna tahun baru hijrah 1436 akan tiba dan tinggalah  1435. Saya masih belum mengantuk, layan tv 1 ada rancangan hiburan, ella jadi host. Lama betul rakaman rancangan ni. Siap ada video klip lakonan ella tahun 1994. Bermakna saya sedang berada 20 tahun yang lampau. Lagu sepi sekuntum mawar merah lagu favourite saya ketika di itm sekitar tahun 1991.

Tetamu jemputan ella, yusof haslam dan sabri fadil pun masih muda. Pelawak jemputan, arwah ali mamak dan acaphan. Pada zaman tu best, tak stress pun. Betul lah zaman belajar duit tak banyak tapi masa banyak dan hati gembira. Sekarang ada duit, masa tak berapa cukup dan hati….hum macam-macam berlaku kat malaysia. Tadi jejantas runtuh kat jb…eksiden, letupan bom tangan kat bukit bintang, dll…

Esok pula puteri sulongku akan menghadapi PT3-ganti PMR…semoga dia dapat menjawab dengan baik, insyaAllah. Ya ALLAH, berilah kami kudrat dan kindungilah kami dari ujian berat.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: