Kerja baru

Salam.

Hari ni saya start kerja di tempat baru. 16 bulan pergi kerja satu opis ngan wife, kini dah tukar tempat kerja. Wife drop kat then pergi kerja. Cuma opis kami tak lah jauh sangat.

Dua tiga hari wife cam bad mood, suka merajuk, tapi saya asyik pujuk then ok. Hari ni saya pula rasa sedih, cam nak kerja balik kat tempat asal, ramai kawan, budak-budak universiti yang pelbagai ragam.

Tapi itulah hakikatnya perjalanan hidup ini, Allah dah tentukan. Semalam, saya dan Yish (anak lelaki saya), solat jenazah wanita dewasa selepas solat zohor. Imam tanya ada waris nak imamkan solat, tapi tiada waris yang imamkan. Teringat masa ibu meninggal, saya jadi imam. Semoga ibu redha dan maafkan kesalahan saya. Saya berada di lembah klang, ibu di kb. Masa tu saya pun tak berapa sihat. Dapat melawat ibu 3 bulan sekali.

Semalam dalam berita, anak kecil hilang ibu bapa akibat kemalangan di highway duke. Sedih betul. Semoga Allah beri rahmat kepada mereka. Masa amat berharga. Hargai waktu yang ada sebelum ianya pergi. Ia takkan kembali walau dibayar dengan wang emas sekali pun.

 

Leave a Reply

